Før en ansatt kan bli lagt til som koordinator og/eller underviser på en praksisaktivitet, må hen ha en bruker i Arbeidslivsportalen (ALP). Dette gjøres ved å sende personen en invitasjon.

Merk: Bare brukere med administratorrettigheter i ALP kan invitere inn nye brukere.

  1. Logg på ALP.
  2. Klikk på Min institusjon i kolonnen til venstre
  3. Klikk på Inviter ny bruker
  4. Let opp brukeren i nedtrekkslisten Fagpersoner
    Du kan begynne å skrive inn navnet for å lette søket
  5. Velg ønsket tilgangsnivå for brukeren
    Det vanlige er at brukeren legges på det fakultetet hen tilhører.
  6. Velg rettighetsnivå for brukeren:
    - Administrator (alle rettigheter)
    - Registrererettighet (Egen rolle som kun brukes til å registrere nye praksissteder i ALP)
    - Skriverettighet (alle rettigheter unntatt brukeradministrasjon og oppretting av praksissteder og praksisavtaler)
    - Leserrettighet (kan ikke gjøre endringer i ALP)
  7. Klikk på Opprett bruker
    Nå har brukeren blitt invitert til ALP og vil få en e-post med informasjon og lenke til pålogging.