UNINETTs krav til informasjon om kundene

UNINETT stiller som krav at alle kundene registrerer en del nøkkelinformasjon om institusjonen eller bedriften, som da blir tilgjengelige for oss i våre kundebaser.

Kontaktinfo:

UNINETT stiller som krav at alle kunder har registrert følgende informasjon hos oss;

Ansvarlige personer: Dette er roller som være besatt av en person.

En person kan også ha flere roller, for eksempel er det ingenting i veien for at for eksempel teknisk ansvarlig også er sikkerhetsansvarlig osv.

Kontaktpunkter:

Dette er roller som kan være besatt av enten personer og/eller kontaktpunkter. Et kontaktpunkt kan for eksempel være en epostliste, 1.linje support, eller sentralbord. Det er viktig at disse er bemannet og kan videresende informasjon til rette vedkommende.

Ansvarlige personer:

Juridisk ansvarlig – den personen som har signaturrett overfor UNINETT

Teknisk ansvarlig – ansvarlig for den tekniske driften hos kunden

Økonomisk ansvarlig - økonomisk ansvarlig hos kunden

Sikkerhetsansvarlig - sikkerhetsansvarlig hos kunden

 

Kontaktpunkter:

Teknisk kontakt – her er det ønskelig å få registrert andre personer/kontaktpunkter. For eksempel dersom man har flere campuser, eller har flere personer/kontaktpunkter med ulike ansvarsområder.

Fakturakontakt – person eller kontaktpunkt for fakturaer fra UNINETT.

Innkjøpskontakt - person eller kontaktpunkt som skal motta informasjon omkring UNINETTs innkjøpsavtaler.


Dersom du har noen spørsmål omkring dette eller er usikker på noe er det bare å ta kontakt på medlem@uninett.no.

 

Kontaktpersoner:

UNINETT driftssenter
Dagtid: + 47 94 51 43 61. Utenfor ordinær åpningstid: +47 911 27 087
Telefon ordinær åpningstid: +47 73 55 79 60.