Løst: Problemer med Zoom Undervisning og Zoom Møte

Case number:
206454
Start: 12.03.20 kl. 10.11
End: 13.03.20 kl. 16.00

Oppdateringer:

14.03.2020: Stabil drift

13.03.2020 kl. 15.43: Zoom melder på sine sider at problemene nå skal være løst. Uninett venter på verifikasjon fra Nordunet.

13.03.20 kl. 09.50: Brukere har problemer med å opprette nye møter i Zoom fredag formiddag som følge av stort trykk på tjenesten. Dette gjelder både Zoom Møte og Zoom Undervisning. Det skal ikke være noen problemer med å bli med i møter som allerede er opprettet.

NORDunet er varslet. Det presiseres at dette er problemer for Zoom (leverandør av produktet som brukes i tjenesten) i Europa, ikke hos Nordunet (leverandør av tjenesten) som sådan.

Uninett oppdaterer med mer informasjon fortløpende.

12.03.20 kl. 16.00: Det er gjort en workaround som gjør at Zoom-tjenester skal fungere som normalt. Den underliggende feilårsaken er fortsatt ikke løst.

 

Opprinnelig melding:

Det er for tiden problemer med Zoom som følge av stort trykk på tjenesten. Dette gjelder begge Uninetts Zoom-tjenester, både Zoom Møte og Zoom Undervisning.

Brukere melder bl.a. om problemer med å opprette nye møter. 

Leverandøren er informert og jobber med saken.

 

English:

We are currently having errors creating new meetings on the Zoom service, we are working to resolve the issue. Workaround has been established