Beslutningspunkt 2 markerer overgangen fra Planleggingsfasen til Gjennomføringsfasen. Prosjektgodkjenningsgruppa skal gjennomgå dokumentasjonen produsert i Planleggingsfasen, og benytte dette som grunnlag for å beslutte om prosjektet får gå over til neste fase. Ressursuttak og direktekostnader for inneværende år skal godkjennes.

 

Dokumentasjonskrav

Følgende dokumenter skal være utarbeidet og overlevert til prosjektgodkjenningsgruppa i forkant av beslutningspunktet:

  • Prosjektplan

Følgende dokumenter bør være utarbeidet og overlevert til prosjektgodkjenningsgruppa i forkant av beslutningspunktet:

  • Gevinstrealiseringsplan
  • Risikomatrise
  • Rapport på timeforbruk og eventuelle direktekostnader i planleggingsfasen

 

Beslutningstaker

Beslutningstaker for dette beslutningspunktet fremgår av B1-referatet for det aktuelle prosjektet. Normalt vil beslutningstaker være ledergruppen i én av avdelingene i selskapet. I UNINETT Norid fungerer selskapets ledergruppe som prosjektgodkjenningsgruppe på dette beslutningspunktet.

 

Beslutningsalternativer for prosjektet

  • Go - Fortsett til "Gjennomføringsfasen"
  • Rework - Bearbeid påkrevd dokumentasjon
  • Hold - Sett prosjektet på vent
  • Kill - Avslutt prosjektet

Hovedforutsetningen for at prosjektet skal få klarsignal (”Go") til å fortsette til neste fase, er at all påkrevd dokumentasjon er godkjent.

 

Andre beslutninger

  • Ressurser og direktekostnader til bruk i resten av prosjektet skal defineres
  • Rapporteringskrav for resten av prosjektet skal fastsettes
     

>> Mal for referat/sjekkliste til B2