Sanntid tale

Uninetts tjeneste Sanntid tale gjør det mulig å gjennomføre vanlige telefonsamtaler via forskningsnettet.

  • Hva er Sanntid tale?

    Beskrivelse av Sanntid tale

    Sanntid tale baseres på SIP, og hovedleveransen er en samordning av telefonsamtaler til og fra telenettet gjennom en sentral, redundant SIP-trunk mot UH-sektorens felles telefonileverandør Telia.

    Løsningen benytter åpne standarder, og lar seg interoperere med produkter og løsninger fra ulike leverandører. Konkret har Uninetts tjeneste Sanntid tale løsninger for å koble til alle sentraltypene i sektoren, herunder Aastra, Alcatel, Avaya, Cisco, Asterisk, Kamailio, Microsoft Lync og Microsoft Skype for Business.

  • Hvem er Sanntid tale for?
  • Pålitelighet

    Pålitelighet ved Sanntid tale

    Virksomheten er selv ansvarlig for opplæring og brukerstøtte til sluttbrukere av tjenesten.  

    Uninett overvåker tjenesten 24/7, håndterer feilmeldinger og gir teknisk brukerstøtte til IT avdelingene. 

    Ta kontakt med oss!

  • Organisering
  • Forutsetninger

    Forutsetninger for Sanntid tale

    Tjenesten forutsetter tilknytning til forskningsnettet. Det vil si at virksomheten må benytte Uninett som internettleverandør.

    Tjenesten forutsetter også bruk av Unit-direktoratet sin tjeneste innkjøp og rammeavtaler  

    Sanntid tale kan integreres med alle telefonsentraler som benyttes i universitets- og høyskolesektoren.

  • Support

    Support for Sanntid tale

    Virksomheten er selv ansvarlig for opplæring og brukerstøtte til sluttbrukere av tjenesten.  

    Uninett overvåker tjenesten 24/7, håndterer feilmeldinger og gir teknisk brukerstøtte til IT avdelingene. 

    Ta kontakt med oss!

  • Pris

    Pris for Sanntid tale

    Kostnadene ved å drive denne tjenesten fordeles på alle kunder, per nummer per måned. 

    Ta kontakt med oss!

  • Bestill Sanntid tale

Beskrivelse av Sanntid tale

Sanntid tale baseres på SIP, og hovedleveransen er en samordning av telefonsamtaler til og fra telenettet gjennom en sentral, redundant SIP-trunk mot UH-sektorens felles telefonileverandør Telia.

Løsningen benytter åpne standarder, og lar seg interoperere med produkter og løsninger fra ulike leverandører. Konkret har Uninetts tjeneste Sanntid tale løsninger for å koble til alle sentraltypene i sektoren, herunder Aastra, Alcatel, Avaya, Cisco, Asterisk, Kamailio, Microsoft Lync og Microsoft Skype for Business.

Pålitelighet ved Sanntid tale

Virksomheten er selv ansvarlig for opplæring og brukerstøtte til sluttbrukere av tjenesten.  

Uninett overvåker tjenesten 24/7, håndterer feilmeldinger og gir teknisk brukerstøtte til IT avdelingene. 

Ta kontakt med oss!

Forutsetninger for Sanntid tale

Tjenesten forutsetter tilknytning til forskningsnettet. Det vil si at virksomheten må benytte Uninett som internettleverandør.

Tjenesten forutsetter også bruk av Unit-direktoratet sin tjeneste innkjøp og rammeavtaler  

Sanntid tale kan integreres med alle telefonsentraler som benyttes i universitets- og høyskolesektoren.

Support for Sanntid tale

Virksomheten er selv ansvarlig for opplæring og brukerstøtte til sluttbrukere av tjenesten.  

Uninett overvåker tjenesten 24/7, håndterer feilmeldinger og gir teknisk brukerstøtte til IT avdelingene. 

Ta kontakt med oss!

Pris for Sanntid tale

Kostnadene ved å drive denne tjenesten fordeles på alle kunder, per nummer per måned. 

Ta kontakt med oss!