Zoom Møte

  • Beskrivelse av tjenesten

    Beskrivelse av Zoom

    Zoom Møte er et verktøy for videomøter og chat. Med Zoom Møte det mulig å bl.a. dele skjermbilde, delta via telefon og kommunisere skriftlig. Det er egne klienter for de vanligste operativsystem og smarttelefoner.

    Se Zoom samleside tilpasset Korona-epidemien

    I tillegg er det mulig å delta i møter via nettleser og fra flere ulike typer videosystemer. Det er mange integrasjoner tilgjengelig mot ulike andre verktøy og både API og SDK for utvikling mot egne verktøy og løsninger.

    Løsningen er én av tre Zoom-løsninger levert av Uninett AS: Zoom Møter, Zoom Undervisning og Zoom Total, som er en kombinasjon av Zoom Møter og Zoom Undervisning.

    Zoom kan brukes til:

    • Direktekommunikasjon og fildeling mellom to eller flere personer
    • Skjermdeling
    • Infoskjermer

    Zoom er egnet for:

    • Store og små videobaserte møter med interne og eksterne deltakere

    • Fjernhjelp

    Zoom støtter:

    • Klient for Windows, macOS og Linux
    • Mobilklient for Android, iOS og BlackBerry
    • Kalenderintegrasjon med Outlook
    • WebRTC, Skype for Business, SIP og H323
    • Globale telefonnummer for deltakelse via telefon med lokaltakst
    • En lang rekke applikasjonsintegrasjoner. Les mer på Zooms nettsider her
    • Streaming med RTMP, Facebook Live, Workplace, YouTube

    Uninett tilbyr utgangspunkt for institusjonsspesifikk ROS-analyse og databehandleravtale. 

  • Hvem er tjenesten for?

    Hvem er Zoom Møte for?

    Zoom Møte er egnet for ansatte ved universiteter, høyskoler og forskningsinstutter.

  • Organisering av tjenesten

    Organisering av Zoom Møte

    Gjennom et samarbeid med det nordiske Zoom-miljøet og leverandører, vil Uninett ta et aktivt ansvar for å bygge og vedlikeholde en levende tjeneste og miljø i universitets- og høyskolesektoren. 

    Uninett forplikter seg til et tett samarbeid med sine kunder for å jobbe frem gode praktiske og tekniske løsninger basert på Zoom som grunnplattform. Kundene vil få del i dette gjennom bl.a. direkte veiledning og assistanse, kurs, dokumentasjon og mulighet for innkjøp gjennom fremforhandlede fellesanskaffelser. 

  • Support

    Support for Zoom Møte

    Virksomheten står for lokal opplæring og brukerstøtte (1. linje-support). 

    Uninett gir teknisk støtte til virksomhetens IT-avdeling (2. linje-support). Teknisk støtte fås ved å kontakte Uninett på kontakt@uninett.no / +47 73 55 79 00. Åpningstiden er kl. 08.00–16.00.   

    Feil på tjenesten kan meldes utenom ordinær åpningstid på telefon +47 911 27087. 

  • Pris

    Pris Zoom Møte

    Tjenesten faktureres gjennom en årlig tjenesteavgift. Prisen beregnes ut fra antall ansatte, som målt med fulltidsekvivalenter (FTE).

    Første fakturering vil ta hensyn til når på året kunden inngår avtale om å benytte tjenesten.

  • Bestill

Beskrivelse av Zoom

Zoom Møte er et verktøy for videomøter og chat. Med Zoom Møte det mulig å bl.a. dele skjermbilde, delta via telefon og kommunisere skriftlig. Det er egne klienter for de vanligste operativsystem og smarttelefoner.

Se Zoom samleside tilpasset Korona-epidemien

I tillegg er det mulig å delta i møter via nettleser og fra flere ulike typer videosystemer. Det er mange integrasjoner tilgjengelig mot ulike andre verktøy og både API og SDK for utvikling mot egne verktøy og løsninger.

Løsningen er én av tre Zoom-løsninger levert av Uninett AS: Zoom Møter, Zoom Undervisning og Zoom Total, som er en kombinasjon av Zoom Møter og Zoom Undervisning.

Zoom kan brukes til:

  • Direktekommunikasjon og fildeling mellom to eller flere personer
  • Skjermdeling
  • Infoskjermer

Zoom er egnet for:

  • Store og små videobaserte møter med interne og eksterne deltakere

  • Fjernhjelp

Zoom støtter:

  • Klient for Windows, macOS og Linux
  • Mobilklient for Android, iOS og BlackBerry
  • Kalenderintegrasjon med Outlook
  • WebRTC, Skype for Business, SIP og H323
  • Globale telefonnummer for deltakelse via telefon med lokaltakst
  • En lang rekke applikasjonsintegrasjoner. Les mer på Zooms nettsider her
  • Streaming med RTMP, Facebook Live, Workplace, YouTube

Uninett tilbyr utgangspunkt for institusjonsspesifikk ROS-analyse og databehandleravtale. 

Hvem er Zoom Møte for?

Zoom Møte er egnet for ansatte ved universiteter, høyskoler og forskningsinstutter.

Organisering av Zoom Møte

Gjennom et samarbeid med det nordiske Zoom-miljøet og leverandører, vil Uninett ta et aktivt ansvar for å bygge og vedlikeholde en levende tjeneste og miljø i universitets- og høyskolesektoren. 

Uninett forplikter seg til et tett samarbeid med sine kunder for å jobbe frem gode praktiske og tekniske løsninger basert på Zoom som grunnplattform. Kundene vil få del i dette gjennom bl.a. direkte veiledning og assistanse, kurs, dokumentasjon og mulighet for innkjøp gjennom fremforhandlede fellesanskaffelser. 

Support for Zoom Møte

Virksomheten står for lokal opplæring og brukerstøtte (1. linje-support). 

Uninett gir teknisk støtte til virksomhetens IT-avdeling (2. linje-support). Teknisk støtte fås ved å kontakte Uninett på kontakt@uninett.no / +47 73 55 79 00. Åpningstiden er kl. 08.00–16.00.   

Feil på tjenesten kan meldes utenom ordinær åpningstid på telefon +47 911 27087. 

Pris Zoom Møte

Tjenesten faktureres gjennom en årlig tjenesteavgift. Prisen beregnes ut fra antall ansatte, som målt med fulltidsekvivalenter (FTE).

Første fakturering vil ta hensyn til når på året kunden inngår avtale om å benytte tjenesten.